Frequently Asked Question

Hoe kan ICT mij op afstand helpen via Teamviewer
Last Updated 2 years ago

Normaal gezien is Teamviewer op alle toestellen geïnstalleerd en geconfigureerd om automatisch op te starten en in ons "adresboek" aanwezig te zijn.
In dit geval is geen enkele handeling van jou nodig, enkel het toestel aangeschakeld laten.


Mogelijke problemen & oplossingen

1) Kijk als Teamviewer gestart is:
Rechtsonder in de taakbalk zou een blauw/wit icoontje zichtbaar moeten zijn.
Let op! Dit kan ook verborgen zijn waardoor je eerst op het pijltje moet drukken.
Het groene vlakje geeft aan dat Teamviewer ook verbinding heeft met internet.
Indien rood is er iets mis met de verbinding. Kijk na als je internet hebt.
image

1a) Teamviewer is wel gestart, maar wij kunnen geen verbinding maken:
Klik op icoontje uit de vorige stap.
Normaal ziet het venster er zo uit. Het zou kunnen dat de module niet gelinkt is aan ons, en er dus iets anders uit ziet. In elk geval moet er een ID en een Password zichtbaar zijn.
Geef deze gegevens door aan ons. (ICT Team SBS Hasselt)
LET OP! nooit doorgeven aan externe personen!
image
Onderaan zie je ook nog als de verbinding mogelijk is.


1b) Teamviewer is niet gestart:
Zoek op je bureaublad of in het startmenu naar dit icoontje met de naam "Teamviewer"
Dit kan ook door beginnen het woord te typen in de zoekbalk van je startmenu.
Klik dit aan, en kijk als het gestart wordt.
image


2) Teamviewer staat niet op het toestel: (bvb Privé toestel)
Ga naar: https://898.tv/sbs-ict
Kies dan om de download die volgt te openen. In chrome is dat gewoon onderaan op de naam klikken.
TeamViewerQS.exe
Hierna zal een venster openen.
Vul jou naam hier in.
Ook een duidelijke omschrijving is handig. (zie voorbeeld).
Als dit zo klaar staat kunnen wij (na een seintje van jou) komen meekijken op je toestel.
image




Deze FAQ werd geschreven door Kris Bloemen - © 2019 SBS Hasselt.

Please Wait!

Please wait... it will take a second!